Varje sekund delas en miljon filmklipp på nätet. Film förmedlar känslor och information. En film kan anpassas och användas i flera kanaler, exempelvis på sociala medier, webben eller i en presentation. Idag är den en ännu viktigare del då vi möts mer digitalt än någonsin. Att förstå produkten, tjänsten, företaget, målsättningen och förväntan är utan tvivel nyckeln till ett gott samarbete och ett lyckat resultat. För alla typer av uppdrag är målbilden en odiskutabel faktor; kund och byrå ska alltid vara införstådda med och överens om insats och förväntat resultat.
BRAND AMBASSADOR
Uppdraget var att lansera Mitt Vaccin, en helt ny produkt på marknaden. Uppdragsgivaren valde att arbeta med en brand ambassador i detta fall Kjell Bergqvist. Att välja en person som skall representera ett varumärke är alltid en utmaning och samtidigt fördelaktigt. I den här filmen riktade vi oss till en mogen målgrupp som inte var vana digitala användare, men som skulle uppfatta det som att ” Kan Kjelle, så kan jag!”. Se uppdraget i sin helhet här.
SOCIALA MEDIER
Vårt uppdrag var att skapa en informativ film för sociala medier ( Facebook och Instagram ) som förtydligar enkelheten med att ladda ner ditt personliga digitala vaccinationskort, för dig och dina barn. Den grafiska profilen är en grundförutsättning för att skapa konsekvent material som ger hållbar effekt.
DIGITALA PLATTFORMAR
Uppdraget var att skapa en informativ film anpassad för digitala plattformar, ex vis digitala annonser, reklam på digitala skärmar i väntrum etc. Ett varumärke behöver kommuniceras i olika kanaler för att skapa synergieffekter och det finns flera vägar att gå.
TV- REKLAM
Uppdraget var att skapa en varumärkesstärkande film för tv. Då vi såg ett behov av att utveckla den grundläggande kommunikationen startade vi där och därefter skapa en film i flera versioner som kan användas på flera olika sätt. Denna film finns i 60 sek, 20 sek och 10 sek och används både på webb, vid presentationer, tv-reklam och sociala medier, vi har även kunnat använda bilder från filmen i annonser på sociala medier, allt för att skapa en genomgående röd tråd i bolagets kommunikation. ( I samarbete med Sparky Films )
EMPLOYER BRANDING
Uppdraget var att skapa en enklare filmproduktion avsedd för webb och LinkedIn där det primära syftet var; employer branding. Det var även en dokumentation av det övergripande kommunikationsarbetet som Headlight genomgick under våren 2020. Vi lyckades med en snäv budget att förmedla bolagets; hur, vad och varför på ett snyggt sätt. ( I samarbete med Wärlegård media )
ANIMATION
Med animationer i tex sociala medier så fångar du snabbare mottagarens uppmärksamhet. Animationer kan vara enkla till avancerade. Det här är en väldigt enkel variant som användes då it-bolaget Headligt skulle uppdatera sin logotype. Från en orange låga till en stilren rund ikon, detta var en del i varumärkesarbetet som skulle förtydliga Headlights erbjudande.
ANIMATION I FILM
Med animationer i ex vis filmer kan du skapa en lekfullhet som gör en informativ film rolig. Animationer kan vara enkla till avancerade. Biobiotica var en ny produkt som lanserades på den svenska marknaden. Vårt uppdrag var att byggde en grafisk profil och utvecklade hela produktdesign.